zaterdag 31 januari 2009

Mijn dag kon niet meer stuk


Mijn dag kon niet meer stuk, vrijdag 30 januari 2009.

`s Morgens kijk ik altijd even het journaal, en er waren wellis waar twee goede berichten.

1. Barack Obama, die de bankiers in Wall Street tot de orde riep, doordat zij zichzelf 20 miljard dollar hadden toebedeeld aan bonussen.
2. Premier Erdogan van Turkije, die Israƫl tot de orde riep, in verband met de moorden in Gaza

1. Is het ook geen schande dat bankiers in deze crissis tijd, zichzelf voor 20 miljard aan bonussen toe delen !. Inderdaad onverantwoordelijk !. In de tien geboden staat, Gij zult niet stelen !.

2. Premier Erdogan haalde ook een van de tien geboden aan, Gij zult niet moorden.

Yes, yes, dacht ik, eindelijk gerechtigheid, en mensen die het durven benoemen, het durven zeggen. Op naar rechtvaardigheid. Op naar banken waar geen rente wordt gerekend en geen winst bejag wordt gemaakt, zoals bij moslimbanken,( we kunnen van elkaar leren ).

Yes, yes, dacht ik, geen moorden meer. En toen ik zag wat voor een onthaal premier Erdogan kreeg op het vliegveld in Turkije bij zijn terugkomst, wist ik dat ik niet de enige was die zo dacht !!!.

Annie

Geen opmerkingen: