woensdag 14 januari 2009

Herkend u de uitspraak

Herkend u de uitspraak. Och die voelt het in Den Haag al aankomen ?.

Een bekende uitspraak, die mijn ouders gebruikte wanneer anderen hun situatie, of kijk daarop, verergerd weergaven.

Opeens breng ik deze uitspraak in verband met mijn overgevoeligheid, hooggevoeligheid. Soms voel en herken je sneller situatie`s waarbij je denkt, hier gaat het fout.

In die zin kun je dus ook zeggen, och die voelt het in Den Haag al aankomen.

Maar waar komt die uitspraak vandaan, filosofeer ik verder ?. Och ik denk dat daarbij gedacht werd dat de burger al aan voelde komen wat er in Den Haag beslist zou worden en zij daarbij een doem senario voor ogen hadden !.

Dus in die zin is er niet veel veranderd sinds mijn jeugd in de jaren 1960 !. Misschien juist wel verergerd.

Annie

Geen opmerkingen: